Zkušenostní interpretace původního textu Abhinavagupty: Anuttarāṣṭikā
6. sútra
Jednotlivé bytosti tohoto světa vyvstávají ze svého prvotního stavu ryzího potenciálu ne-bytí a podstupují stálou změnu, aktualizaci ve svém bytí. Kde uprostřed tohoto kontinua změn může existovat jejich stálá identita a skutečnost?
Přesáhni stav stále měnícího se prožívání ztotožňováním s proměnami hry pěti elementů. Jak lze hledat skutečnost v nestálé mnohosti věcí světa, snovém zmatku a chaosu nebo v klamné ošidné kráse? Překroč teror pochybností a myšlení zbaveného ryzího CITu.
Bytí je věčný proces stávání se či aktualizace, odtud by-tí. Ne-bytí není prázdnotou, ale „temnou” sférou možností a potenciálů. Vědomí v sobě obsahuje tři základní sféry: vědomí aktuálního bytí, vědomí potenciálního bytí a vědomí aktualizace, která je výsledkem pnutí mezi prvními dvěma sférami. Vědomí je samotným stáváním se či ztělesňováním daného bytí ve svém vědomí, jako určité tělo vědomí (kula) ve smyslu ohraničeného samostatného vědomí.
- Osm veršů o Vědomí, jehož vyššího není (1)
- Osm veršů o Vědomí, jehož vyššího není (2)
- Osm veršů o Vědomí, jehož vyššího není (3)
- Osm veršů o Vědomí, jehož vyššího není (4-5)
- Osm veršů o Vědomí, jehož vyššího není (6)
- Osm veršů o Vědomí, jehož vyššího není (7)
- Osm veršů o Vědomí, jehož vyššího není (8)